martes, 24 de marzo de 2009

Això ens ha de fer pensar!


Aquest matí he rebut un e-mail que deia el següent:

Transcrit del Diario de Sesiones del Congreso de los Diputados del 18 de gener de 1999

El señor SAURA LAPORTA:
"Señor ministro, he decirle que venía con algunos interrogantes en relación a su intervención, porque usted acostumbra ser una persona mesurada, y no sé si calificar su intervención de decepcionante o de lamentable. Usted nos ha hecho un relato de buenos y malos, donde hay unos jóvenes malos y violentos.
Ha citado a tres organizaciones -soy de Cataluña, miembro de Iniciativa por Catalunya- que no conozco, pero además ha incluido al movimiento okupa entre los violentos, y si algo caracteriza al movimiento okupa es la no violencia. Creo que usted ha hecho muy mal al intentar criminalizar lo que puede ser la izquierda radical.

De entrada, le quisiera hacer una pregunta, ¿Usted ha hablado con el rector de la universidad para hacer este relato? ¿De quién es este relato? Usted es el ministro de Interior y, como tal, el responsable de las Fuerzas de Seguridad, pero también es el responsable de garantizar las libertades públicas. Sería un relato sesgado e inválido que usted hoy aquí sólo nos haya presentado un relato de las

Fuerzas de Seguridad. Yo tengo otro relato que luego leeré, brevemente, porque no tengo tiempo, efectuado por la dirección, por los rectores de la universidad y por las fuerzas de seguridad privada, que nada tiene que ver con su relato. Lo tengo por escrito y tengo testimonios de estudiantes que estuvieron allí diciendo lo que pasó.
Señor ministro, yo no sé si usted ha visto -me imagino que sí, por responsabilidad- las imágenes de lo que ocurrió. Eso nos metió en el túnel del tiempo. Ese día recordamos actuaciones policiales de épocas no democráticas. Le voy a explicar una anécdota personal. El jueves llegué a las diez menos veinte a mi casa, sabía lo que había pasado y vi las noticias. A continuación, en ese canal ponían una película que recomiendo: Resultado final, de Bardem, un estreno. Es la reflexión de una mujer madura la víspera de las elecciones del 3 de marzo en el proceso de transición de la democracia. Esa película está llena de imágenes de las cargas policiales en la dictadura. Pues bien, vi unas imágenes detrás de otras, las del telediario y las de la película.

Era imposible saber cuáles eran las de la democracia y cuáles las de la dictadura. ¿Sabe por qué pude saberlo? Simplemente por el diseño y el color de los uniformes, absolutamente por nada más. No había ninguna otra diferencia, señor ministro; la brutalidad de la carga, la batalla campal, las bolas de goma, todo igual.

(...)

Tengo otro testimonio, que no voy a leer, de cómo se produjo la carga. Esos 200 violentos, como usted dice, llevaban dos pancartas, empezaron a andar y, cuando llegaron a dos metros de la Policía, les dijeron que por favor les dejaran pasar que iban en son pacífico. El resto de la gente se puso las manos en la cabeza -de esto hay imágenes- para que quedara claro que no querían violencia. Puede que hubiera alguna piedra, seguro que sí, pero si una piedra motiva que a dos metros de 200 estudiantes que simplemente quieren pasar -habiendo dicho la dirección del rectorado que se encarga de la situación- ustedes empiecen a cargar, ¿qué es esto, señor ministro? También quiero preguntarle si es norma que los guardias insulten, y quiero decirle una cosa que usted no ha dicho. Inicialmente, ustedes mandaron 14 policías, ¿con qué instrucciones? Yo tengo informaciones de algún policía de que tenían grado de tolerancia cero. Esto sí que ya es esperpéntico: mandan sólo a 14 policías, pero con grado de tolerancia cero. Con lo cual, en cuanto los policías ven, mínimamente, que puede pasar algo, hacen lo que hicieron. Señor ministro, quien debió prever lo hizo mal y quien mandó a la policía lo hizo peor."






Com podem veure, el senyor Saura critica el ministre pels fets policials ocorreguts fa exactament 10 anys. Aquests fets són exactament els mateixos que els ocorreguts el 18 de març de 2009, el qual ens ha de fer pensar: tan sols 10 anys més tard el Senyor Saura es troba en la mateixa situació que aquell ministre i es comporta de la mateixa manera que ell, tenint en compte que havia criticat la seva actuació. On són els valors? On és la democràcia? Ha canviat d'opinió? O ha rebut influències d'algú? És ell el responsable?

En l'anterior transcrit, al final del seu discurs, Saura diu: "Quien mandó a la policía lo hizo peor".
No és ell qui va manar que els fets policials del 18 de març es duguessin a terme d'aquesta manera? En la meva opinió crec que sí! Darrera de tot això hi ha d'haver algú; és purament política.

El que no entenc és com el Sr. Saura pot fer just el contrari en una situació idèntica a la que ell criticava fa tan sols 10 anys.

Tant si fa si els estudiants anaven en to pacífic; en aquella situació es veia la ràbia dels mossos i el que els importava com anessin els estudiants: zero! Ells anaven a la seva, pegaven a qui passava pel seu davant, i sinó, anaven a buscar algú, insultaven, els importava un rave qui fos: nens, persones majors, nois o noies. Ells feien “la seva feina”- com van dir alguns mitjans de comunicació-. La seva feina és pegar? Tenia entès que la feina dels mossos era vetllar per la nostra seguretat, no pegar a uns estudiants (pacífics) que es manifesten perquè tenen el dret de fer-ho. Hem de recordar quins són els drets dels mossos? O els recordam millor els deures?

El divendres passat vaig anar a l'assemblea de professors (al qual ens hi vam afegir els alumnes) convocada a la 1 del migdia. Davant la resposta participativa i indignada dels alumnes pel que havia ocorregut vam anar al teatre del campus perquè no hi cabíem tots. Van parlar testimonis que havien viscut les agressions directament: ja siguin psicològiques com físiques. La veritat és que vaig tornar a casa bastant decaiguda. No m'esperava que fos tant.A mesura que anaven parlant aquells estudiants (al cap i a la fi, companys meus) les agressions eren més fortes, els insults més rastres..

Em ve al cap l'experiència d'un noi, que quan es va aixecar de la cadira que tots estàvem asseguts, anava amb carrosses i ni tan sols, podia doblegar la cama... Allò era una, de les moltes, agressions dels mossos. I no només les agressions físiques, sinó també psicològiques: somien amb les sirenes, els mossos, no se'ls llevarà el pànic que van viure quan intentaven anar-se'n cap a casa i els mossos els seguien perseguint, ho recordaran si més no, per molta estona... Una cosa que em va impactar molt és l'experiència d'una noia que no la deixaven pujar a l'ambulància. Ella els deia que tenia cops i s'hi negaven. Els va dir que tenia uns drets i al final van cedir. Una vegada a dins, els metges de l'ambulància li van dir que això era normal, que els mossos feien la seva feina... Com que la seva feina? Ara resulta que ens hem de quedar quiets perquè ells facin la seva feina. Ens hem de deixar pegar. Per què van respondre de tal manera, sobretot a la manifestació de les 20h del dimecres 18 de març? Aquella manifestació era en contra dels actes violents que havien ocorregut el mateix dia a les 12 del migdia, la qual hi havia hagut bastants cops de porra. No era una manifestació pacífica? Per què a la de les 20h, s'actua de la mateixa manera o inclús pitjor?

Què entenen ells per pacífic??


ES DEMANA DIÀLEG I ES DÓNA COPS DE PORRA!! (lema)


Tonia Martínez.



No hay comentarios:

Publicar un comentario