domingo, 15 de marzo de 2009

pErfil de l'educant *]

L'educant té 3 capacitats:

- comunicació
- racionalitat (com em dirigeixo jo a l'altra)
- canvi (manera amb que reacciona l'educant)


Hi ha comentaris que contradiuen aquestes 3 capacitats:

- "ets incorregible"
- "no arribaràs a res"
- "ets un troç d'ase"
- "no cal que et presentis a la recuperació"

Hi ha molts de professors que des d'un principi posen etiquetes als alumnes sense coneixer-los.

Persona= subjecte que comunica. Si no comuniquem, no hi ha educació.

IDEA D'EDUCANT

1. Educant= possibilitat de perfeccionament dels humans. Educar indica perfectibilitat.

2. Perquè hi hagi educació hi ha d'haver un marge de llibertat de l'individu. Si no hi ha llibertat, no hi ha educació, en tot cas, hi pot haver adoctrinament (que no és educació) Quan hi ha llibertat, l'adoctrinament es pot convertir en educació .

Sense creure que l'individu té una llibertat a exercir, no hi ha educació.

EN TOTA L'EDUCACIÓ HI HA MANIPULACIÓ.

3. El fet d'educar és una acció dinàmica (oberta al canvi) sobre el medi, l'entorn i serà permanent. (Interactúa amb el medi i l'entorn)
L'educació és una acció sobre el medi.

4. Maslow: l'últim pis de la piràmide: AUTOREALITZACIÓ. Els humans necessiten l'educació perquè som humans. Naixem humans però hem d'arribar a ser-ho.

L'educació és una necessitat. Necessitem l'educació perquè som humans per autorealitzar-mos.

No hay comentarios:

Publicar un comentario