martes, 5 de mayo de 2009

trEballem bOlonia.


Ja fa uns dies que a classe esteim treballant el tema de Bolonia. Hem fet grups i cadascun d'aquests treballa un tema concret sobre Bolonia.
Es va afegir un grup d'última hora (el qual jo en sóc partícipe) que va d'observador dels altres grups. Consisteix en investigar sobre metodologies de grup: com treballen, com es reparteixen la feina, etc.

M'ha tocat el grup 5, que treballa la situació actual de la UB a pedagogia, el sistema d'accés, les necessitats de l'alumne, la compatibilitat actual entre treball i feina, i la proposta del 2010 amb totes les característiques descrites anteriorment. Finalment, ho comparen amb altres universitats.

I quina és la meva actuació? Doncs controlar com treballen.
El primer dia, es van repartir el tema en tres parts i el que
em va cridar l'atenció és que em van demanar que jo fes els grups.
Tot i així, finalment, es van posar d'acord i ells mateixos van decantar-se pel que més els cridava l'atenció i el amb el que millor treballarien. Així, els tema queda dividit en:
- situació actual. (el treballen dues persones del grup)
- proposta UB. (el treballen tres del grup perquè és més llarg que els altres)
- comparació amb altres universitats. (el treballen dos membres del grup)

Una vegada els temes de cada grup han estat acabats, s'han fet grups nous per posar en comú tota la informació de cada grup i així, posteriorment, poder elaborar l'informe final. Ja portem uns dies treballant en grup, cosa molt positiva perquè a banda d'aprendre nous temes sobre el que estem treballant, aprenem tècniques i metodologies de grup: expressar-nos, comunicar-nos; aprenem a escoltar i donar la nostra opinió, debatre... M'ha tocat ser la observadora del grup C. Van anar fent un resum de les idees bàsiques del tema que estaven treballar, grup per grup:
      • GRUP 1: assignatures, competències, pràctiques, treball final de grau (enfocat en la carrera de pedagogia). Està comparat amb una altra universitat: URV.

      • GRUP 2: transició del pla antic a Bolonia, homologació dels títols. Canvis d'universitat amb la meitat del títol, reconeixement de titulacions, proves d'acreditació a les noves tecnologies.

      • GRUP 3: finançament de l'estat, el que es paga amb beques..., competències i el capital privat que paguen les empreses privades.

      • GRUP 4: han fet entrevistes a membres del professorat perquè els expliquin què hi havia abans, i què hi haurà ara.

      • GRUP 5: situació actual de la UB a pedagogia, sistema d'accés, necessitats de l'alumne, compatibilitat actual entre treball i feina, proposta del 2010 amb les característiques anteriors, comparació amb altres universitats.

      • GRUP 6: organitzacions del govern enfocat des del parlament fins arribar a la universitat: parlament, govern espanyol, generalitat de Catalunya, UB-->> rector, consell de govern..., per qui està format i competències que té cadascun d'aquests membres, participació estudiantil.

      • GRUP 7: avaluació de la UB: alumnat, professorat i sistema en general.



En quant a la imatge, creieu que anem cap enrere amb Bolonia?
La meva opinió és que anem cap a un lloc equivocat.. entrem en un capitalisme absolut amb la intromissió de l'empresa privada en la universitat futura. Això és una barbaritat, perquè serien ells qui ho controlarien tot i qui prendria totes les decisions. Tot i això, no hi ha res concensuat i esteim tots en fase d'informació...





No hay comentarios:

Publicar un comentario