miércoles, 10 de junio de 2009

La tOrtuga i la llEbre..


Un dia una llebre es burlava de la lentitud al caminar d'una tortuga.
La tortuga, rient-se'n, li va replicar:
- Pot ser que siguis més ràpida, però jo et guanyaria en una competició.
I la llebre, totalment convençuda de que allò era impossible, va acceptar el repte, i van proposar a la guineu que proposés el camí i la meta.
En arribar el dia de la cursa, van començar les dues alhora. La tortuga no va deixar mai de caminar a pas lent però constant, avançava tranquil·la cap a la meta.
En canvi, la llebre, que va sortir molt ràpida, al veure com n'era d'enrere la tortuga, va aturar-se a descansar pel camí,i es va quedar dormida.


Quan va despertar, no va saber veure on era la tortuga per darrera seu i, espantada, va veure com la tortuga estava apunt d'arribar a la meta. Va córrer i córrer tant com va poder, però no va poder fer res per avançar la tortuga, i així fou com la tortuga es proclamà vencedora.





Amb aquest conte podem tancar l'assignatura de Teoria de l'educació II.
El conte de la tortuga i la llebre descriu el meu recorregut en l'assignatura: desconeixença dels conceptes que anàvem explicant a principi de curs, però que al final han sigut ben profitosos i interessants, fins al punt de guanyar la cursa, la meva pròpia cursa que m'he marcat al llarg del semestre.

En un principi em va semblar una assignatura molt i molt diferent a la resta dels altres, però ara puc dir que DIFERENT NO VOL DIR PITJOR; potser podria diir que fins i tot, millor que moltes d'altres.

Al començament de les classes van ser molt diferents a les darreres; vam començar amb algunes classes teòriques, visionats de vídeos i comentaris fent les famoses LECTURES PEDAGÒGIQUES.
L'Enric ens va proposar l'obertura d'un blog on comentar notícies fent aquestes lectures. Aquesta idea em va "impactar" bastant, perquè no sabia com ho faria, ni què hi havia de posar. Al final, crec que no ha sortit tant malament l'experiència, ja que gràcies a això, un s'implicava per trobar notícies que ens cridessin l'atenció i fullejàvem diaris o buscàvem per internet.
El ritme de la classe va canviar en presentar-se les vagues estudiantils pel procés de Bolonia. En aquest moment, l'Enric proposa realitzar un treball ben complert sobre aquest nou sistema que entrarà en vigència a partir de l'any que ve.
La realització d'aquest treball, que l'Enric va categoritzar com a "experiment pedagògic metodològic" ha sortit prou bé des del meu punt de vista, perquè crec que ha estat una manera molt directe d'estar en contacte amb la realitat educativa que ens envolta en aquest moment.

Sobre el que he après? He après a fer lectures pedagògiques (millor o pitjor, però n'he après), a fer reflexions sobre coses que mai m'havia parat a pensar, a treballar en grup, a relacionar-me amb gent que no coneixia, i a banda de tot això, he après a valorar les coses i que hem de lluitar per guardar l'educació que tenim, perquè és el nostre petit tresor.



Amb això tanco el blog, una petita part de mi durant els darrers 3 mesos.
mOltes gràcies a tothom que s'hagi passat per aquí.

Disfrutau molt de l'estiuu, que joo me'n vaig per fi cap a 'sa meva illeta preferida: Menorca"



Tonia Martínez.


PD: "es menorquins som amants de sa notra terra!"


No hay comentarios:

Publicar un comentario